tisdag 27 december 2011

Lugn, men effektiv mellandag!

Drygt en månad har nu gått sedan den nya regeringen tillträdde. EN månad... man tror inte att det är sant! Dagarna har varit intensiva och mycket nytt ska läras och läsas in, personer ska träffas och löpande beslut ska tas. Jag måste ärligen säga att jag inte riktigt hunnit med. Tiden har bara rusat iväg! MEN det är också otroligt roligt och inspirerande! Det kommer nog att bli riktigt bra dethär, nu när vi kommit igång på allvar!

Den här dagen har varit lugn, inte många som har varit på plats i självstyrelseborgen en sådan här dag mellan jul och nyår. I ministerkorridoren är det jag och kollegan Karlström som har hållit ställningarna.
Det är faktiskt välkommet med en lite lugnare dag där man hinner tänka, organisera, planera och arkivera, för det hinner man inte alltid med annars. Nu börjar skrivbordet se städat ut igen och Att-göra listorna börjar bli allt mer konkreta och man börjar se början till att kunna ta tag i frågor som bär in i framtiden på ett konkret sätt. Jag kommer att återkomma till dessa frågor i blogginlägg längre fram!

Några beslut har jag hunnit fatta i dag också, bl.a. tillsättande av LR:s styrelsemedlemmar i Stiftelsen Ålands Sjöfartsmuseum och några andra löpande frågor. Imorgon ska jag börja fundera på vem jag ska tillsätta till bl.a. styrelsen för Ålands Gymnasium. Även det lär jag återkomma till i senare blogginlägg.

Gott slut på det gamla året!

//Johan

1 kommentar:

  1. Hoppas det blir en helt ny styrelse för Ålands gymnasium. Den nuvarande har inte misslyckats, men inte gjort tillräckligt.

    SvaraRadera