torsdag 29 december 2011

"Farliga" lyktor?

Nyheter når oss idag att sk svävande lyktor är så farliga att försäljningen borde förbjudas! När jag läste nyheten i morse trodde jag inte riktigt vad jag läste. Visst ser jag risker med dessa lyktor, men vilka varor eller tjänster, fel använda kan inte innebära fara? Fyrverkeripjäset? Bilar? Sprit? Tändstickor? Ja listan kan göras lång, men inte förbjuder vi ju allt som KAN innebära fara! Det viktiga är ju att man ser till att användarna får goda instruktioner och bruksanvisningar så att användningen blir så säker som möjlig. Förbud anser jag är det sista man ska ta till, om faran ses som extremt stor! För min del vill jag se både rakter och svävande lyktor vid 12-slaget! Korrekt skött ger det den rätta stämningen! Nyårsstämning! Gott Nytt År på Er alla! //Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar